Компанија Тошиба - акција пошумљавања Заовина

Иако велике компаније зависе од природних ресурса који чине срж сваке производње, веома ретко се може пронаћи пример одговорног пословања у области заштите животне средине од стране мултинационалних компанија. Свакако да је зато једно од пријатних изненађења акција “Тошиба уме да посади шуме”. 

 

У шумском пожару је 2012. године делимично уништен локалитет Заовине, који се налази на територији Националног парка “Тара”. Заовине су познато станиште Панчићеве оморике (Picea omorica Panc.), ендемичне врсте коју је први описао Јосиф Панчић. У месецу октобру је компанија Тошиба од сваког продатог преносивог рачунара и телевизора у Србији донирала новац за куповину садница намењених пошумљавању Заовина. Посађено је 67 садница Панчићеве оморике, као и 7.500 садница бора и смрче. Пошумљена је површина од 3 хектара, и то веома неприступачног, али за очување Панчићеве оморике, битног терена. 

Оно због чега је Тошиба заслужила да се нађе у нашој Еколошкој критици у позитивном контексту, јесте што се, пре свега, радило плански и о одабиру врсте и локалитета се очигледно пажљиво размишљало. Током реализације пројекта је остварена уска сарадња између стручних кадрова Националног парка Тара и компаније Тошиба. Даље старање о пошумљеним подручјима је препуштено управи Националног парка. Одабран је локалитет чија ревитализација је веома битна и одабране су адекватне врсте биљака за пошумљавање. Такође, укључено је и локално становништво у цео пројекат и пошумљене су приватне парцеле. Ово је кључна ставка акције јер Национални паркови постају све отуђенији од локалног становништва, које представља најбољег чувара природног блага.

Многе друге компаније покушавају популистичким потезима да покажу да им је стало до заштите животне средине. Обично се све акције базирају на постављању контејнера за рециклажу у школама или садњом једног или два дрвета у парковима Београда. Уместо тога, Тошиба је схватила сопствену донацију као дугорочно улагање у животну средину, па је самим тим озбиљно и приступила задатку планирања акције и окупљања свих заинтересованих страна и стручних кадрова у јединствени покрет за пошумљавање Заовина. Ова акција није епских размера, али је инспиративна за друге компаније, које треба да схвате да је улагање у природне ресурсе заправо улагање у компанију која те ресурсе користи. Тошиба уме да посади шуму, да ли је једина?

 

 

 

Joomla templates by a4joomla

Дизајн Воја & Ивана